13 dôvodov, prečo potrebujete blog na web stránke

  • Preco potrebujete blog na web stranke

Blogy nie sú na trhu digitálneho marketingu žiadnou prevratnou novinkou. Čím ďalej, tým viac sa im darí plniť ciele, kvôli ktorým vznikajú. Tu sú dôvody, prečo by ste naozaj mali zvážiť pridanie blogu na web stránku vašej spoločnosti.

1. Blog ukáže návštevníkom, že sa vyznáte vo svojom remesle

Bez ohľadu na to, v akom odvetví pôsobíte, potenciálni zákazníci potrebujú mať istotu, že mu skutočne rozumiete. Ak môžu ľahko nájsť zaujímavé články, ktoré ukazujú odbornosť vašej spoločnosti, budú sa cítiť odhodlanejší tráviť svoj čas, alebo míňať svoje peniaze (alebo oboje) s vami. Práve presvedčenie o odbornosti niekedy rozhodne o tom, či sa vám vôbec ozvú, alebo pôjdu ku konkurencii.

2. Pomocou blogu si zvýšite návštevnosť

Znie to dobre – možno až trochu príliš dobre, aby to bola pravda, však?  A predsa, ak blogujete pravidelne a pútavo, alebo dokonca len ako tak dobre, určite sa dostanete do pozornosti sociálnych médií, čo prinesie viac návštevníkov vašej web stránke. Čím vyššia návštevnosť, tým vyššia pravedpodobnosť, že z návštevníka sa stane kupujúci klient. Môžete tiež získať odkazy z iných stránok. A potom sú tu SEO benefity vlastné každému poriadnemu blogu...

3. Blog = SEO

(Search Engine Optimization = Optimalizácia pre vyhľadávače)

Čím viac obsahu máte na vašej web stránke, tým vyššie sú vaše šance umiestniť sa vysoko vo výsledkoch vyhľadávania Google podľa kľúčových fráz, ktoré Google nájde vo vašich príspevkoch v blogu.

Vyhľadávače predpokladajú, že každá podstránka webstránky je o jednej špecifickej veci. Každý príspevok blogu je podstránkou, takže ak sa chcete posilniť 50 rôznych kľúčových slov alebo fráz, skutočne potrebujete mať blízko ku 50 rôznych stránok (ako napríklad blogových príspevkov) s každou stránkou venovanou primárne jednej kľúčovej fráze.

Nemôžete dúfať, že sa umiestnite dobre vo vyhľadávačoch pre veľa kľúčových slov, ktoré sú podstatné pre váš biznis, ak vaša webstránka má len zopár podstránok ako sú Kontakt, O nás, Spoznajte náš tím, a domovskú stránku, ktorá hovorí o všetkých rôznych veciach, ktoré ponúkate.

4. Blogové príspevky sú návnadou na odkazy

Odkazy z iných stránok na vašu – známe ako spätné odkazy alebo prichádzajúce odkazy – sú dôležitým faktorom pomoci vašim stránkam objaviť sa vyššie v SERP (search engine results pages = stránky výsledkov vyhľadávačov). Nie je však ľahké získať niekoho, kto bude odkazovať zo svojej stránky na vašu. (Teda pokiaľ mu nezaplatíte, čo neodporúčame.) Je nepravdepodobné, že konkurencia bude chcieť odkazovať na stránku o vašom produkte a službách. Ale čo tak zaujímavý blogový príspevok, ktorý ukazuje, že máte skutočne prehľad vo svojom odvetví? To by mohlo fungovať.

Ak budete na blogu pravidelne vytvárať zaujímavý a užitočný obsah, bude pre vás oveľa jednoduchšie získavať spätné odkazy. Uvidíte na blogu niekoho iného článok, ktorý je relevantný pre niektorý z vašich príspevkov? Pripojte aj odkaz na daný blog. (Môžu vám to raz oplatiť!)

5. Blog je potravou pre sociálne médiá

Tak ako je ťažké umiestniť sa dobre bez príspevkov na blogu, rovnako náročné je presvedčiť niekoho, aby zdieľal odkaz na vašu web stránku na Twitteri, Facebooku alebo Google+, ak pravidelne neblogujete na zaujímavé témy. Ak dokážete blogovať dosť dobre na to, aby ľudia začali zdieľať odkazy na vaše blogové príspevky cez svoje účty na sociálnych médiách, nie je nič lepšie. Odkazy zvyšujú vaše SEO a sú signálom pre Google a Bing, že ľudia považujú vašu stránku za hodnotnú – vyhľadávače používajú tento signál ako pomôcku pri umiestňovaní webstránok vo výsledkoch vyhľadávania. Okrem toho získate viac priamych návštevníkov z radov ľudí, ktorí kliknú na tieto odkazy na sociálnych médiách.

6. CTR (click-through rate = miera prekliknutia) sila Google Authorship (Google autorstva)

Google Authorship Snippet vo výsledkoch vyhľadávania web stránok.

Videli ste už takýto výsledok vyhľadávania? Nazýva sa obohatený úryvok – výsledok vyhľadávania Google, ktorý nie je len obyčajným odkazom s trochou textu pod ním. Keď je autor blogového príspevku prepojený s Google Authorship, jeho blogové príspevky budú vyzerať na stránkach výsledkov vyhľadávania Googlu takto.

No a čo? No, takéto výsledky vyhľadávania majú oveľa vyššiu mieru prekliknutia.

MarketingTechBlog.com zistil, že na ich príspevky s Google+ portrétom vo výsledkoch vyhľadávania sa kliká až 5-krát častejšie než na odkazy na stránke výsledkov bez neho.

7. Obsah blogu naozaj vlastníte a ste tými, ktorí z neho majú prospech

Pre mnoho majiteľov firiem je myšlienka vzdávania sa kontroly desivá. Ale to je presne to, čo robíte, keď vkladáte obsah na sociálnu sieť. Facebook by mohol rozhodnúť, že porušujete ich pravidlá používania a zmazať vašu stránku. LinkedIn rozhoduje o tom, aké reklamy sú umiestnené okolo vášho obsahu. Twitter je niekedy nedostupný, čo spôsobí, že vaše tweety sú tiež dočasne nedostupné. Pinterest by mohol byť odkúpený nejakou firmou, ktorá sa nebude starať o udržanie funkčnosti stránky. A zoznam rizík pokračuje. Keď vydávate skvelý obsah na sociálnych sieťach, máte z toho určite osoh – a rovnako aj sociálne siete získajú viac stránok v indexe Googlu, a teda predajú aj viac reklamy. Sociálne médiá sú niečo, čo by firmy mali využívať, no blogovanie by malo byť prednejšie a vaše príspevky by mali ostať na vašej web stránke.

8. Získanie a udržanie ľudí na web stránke pomáha vašim firemným cieľom

Chcete, aby si ľudia kupovali váš produkt, volali vám ohľadne služby, vypĺňali formuláre? Ak niekto číta blogový príspevok na vašej web stránke, je oveľa pravdepodobnejšie, že sa tak stane.

9. Príspevky na blogu majú dlhšiu životnosť

E-mailové newslettery, tweety a príspevky na Facebooku sú prchavé. Pravdepodobne budú zabudnuté a ťažko vyhľadateľné už pár dní potom, ako sú poslané, alebo pridané. Váš blog je skvelým miestom pre stálejšie témy, ktoré ostávajú relevantné a užitočné týždne, či mesiace potom, ako sú prvýkrát zverejnené. Je určite v poriadku blogovať o aktuálnych témach a my vám to aj odporúčame. Ale uistite sa, že dôležité články, ktoré chcete, aby ľudia videli teraz aj potom, sú zverejnené na vašom blogu.

10. Otázky zákazníkov ako námety na témy do blogu

Dostávate od vašich zákazníkov stále tie isté otázky? Prečo neurobíte z každej otázky a odpovede blogový príspevok? Zníži to záťaž na pracovníkov podpory zákazníkom a uľahčí im to dávať podrobnejšie odpovede rýchlejšie. Perspektívnym klientom to tiež ukáže, že ste pripravený im kedykoľvek pomôcť.

11. Zásluhy pre autora

Chcete, aby váš CEO bol vnímaný ako myšlienkový vodca vo vašom priestore? Pohrávate sa s myšlienkou poskytnúť vašim zamestnancom istú publicitu? Písanie pre firemný blog a získanie titulu autora môže vašim zamestnancom dodať určitý rešpekt a pravdepodobne aj dobrý pocit. Bonusové body máte za to, ak necháte každého autora vytvoriť si, alebo rozšíriť svoj Google+ profil a zabezpečíte, že všetci blogeri budú mať status Google autora. V žiadnom prípade nepridávajte blogové príspevky všetkých pod jediným menom Admin.

12. Komentáre a komentujúci sú  nad zlato

Jednou z úžasných vlastností blogových príspevkov je, že umožňujú čitateľom pridávať svoj komentár. Táto konverzácia je neoceniteľná. Interakcia medzi tvorcom blogu a návštevníkmi web stránky je prínosná pre obe zúčastnené "strany". Čitatelia blogu majú prostredníctvom komentárov pocit, že spoluvytvárajú obsah web stránky a pre autora blogu sú zároveň inšpiráciou napr. na tému ďalšieho blogového článku, zlepšenie procesu služieb zákazníkom, uvedenie nového produktu na trh... Keďže komentovanie blogového príspevku stojí čas a úsilie, stojí za to pozrieť sa na každého komentujúceho. Môžu to byť potenciálni klienti alebo partneri v podnikaní. Komentáre tiež obsahovo zhutňujú blogový príspevok, ako pre vašich čitateľov, tak aj pre vyhľadávače.

13. Blogovanie ukazuje, že ste stále činný a ste v tom dobrý

Web stránka veľa napovie o akčnosti, životaschopnosti firmy a firemnej filozofii. Nedá sa nevšimnúť si, či stránka vyzerá akoby bola vytvorená pre mnohými rokmi, alebo či je moderná. Ďalším zaujímavým ukazovateľom je prítomnosť alebo absencia odkazov na sociálne médiá a zverejnenie posledného príspevku na blogu. Z tohto dôvodu odporúčam pridávať na web stránku blog len v tom prípade, ak plánujete blogovať častejšie ako raz za rok. Optimálne je pridávanie článkov denne. Aktívny blog (príspevky pridávané raz mesačne alebo častejšie) je signálom pre Google, že webstránka je „živá“ a že sa oplatí ju navštevovať pravidelne kvôli znovu-indexovaniu a objavovaniu nových podstránok. Ak sa obsah na vašej webstránke nezmenil roky, Google ju bude navštevovať menej často. To vysiela signál, že daný web nie je tak hodnotný a môže spôsobiť, že Google ju bude umiestňovať nižšie, než keby ste publikovali častejšie.

Páčil sa Vám článok ? Dajte o ňom vedieť svojim priateľom

Zdieľajte tento článok priateľom. Vás to nič nestojí a Vaši priatelia budú len radi. A autor bude mať motiváciu k písaniu ďalších článkov.


O nás

Tvorbe web stránok sa profesionálne venujeme od roku 2007. Zameriavame sa hlavne na webové prezentácie pre jednotlivcov, male a stredné podniky, športové kluby či občianské združenia. Zastrešujeme celý proces tvorby webstránky - od prvého stretnutia až po uvedenie webstránky do života. Ale ani tam naša práca nekončí. Venujeme sa aj správe webstránok, či už po stránke obsahovej, alebo tej bezpečnostnej. Zvýšenie návštevnosti alebo upgrade, či regizajn web stránok patrí tiež medzi často vyhľadávané služby.