Nie že by sme o bezpečnostných aktualizáciách doteraz nevedeli. Veď všetok softvér treba aktualizovať a po čase prejsť na novšiu verziu. Príkladom je ukončenie oficiálnej podpory Windows XP na jar 2014.

Práve naopak, vzhľadom na čoraz častejšie útoky práve na neaktualizované webstránky sa snažíme viesť našich zákazníkov k tomu, aby mali svoje webstránky vždy aktualizované najčerstvejšími bezpečnostnými opravami.

Vzhľadom na relatívne vysokú frekvenciu vydávania bezpečnostných balíkov sa nám dlhoročnými skúsenosťami, testovaním a zmenami v procesoch podarilo o polovicu znížiť čas, potrebný na aktualizácie webstránok. Niekedy však zaberie aktualizácia jednej webstránky aj niekoľko hodín.

A prečo vlastne aktualizovať?

Väčšinou je čieľom web stránok aby na ne prichádzali návštevníci a buď využili naše služby alebo si nieco kúpili v e-shope. Prípadne aby si niečo zaujímavé a originálne prečítali, ak prevádzkujete na webstránke blog alebo internetové fórum.

Snažíme sa zvyšovať návštevnosť aby nám na webstránky chodilo čo najviac návštevníkov a tí sa potom premenili na kupujúceho zákazníka. Stojí to veľa úsilia a financií a môže to trvať mesiace alebo aj roky, pokiaľ nám web stránka dokáže vyrobiť dostatočné množstvo peňazí.

Pozrime sa na to z pohľadu prevádzkovania kamennej kancelárie, či obchodu. Prichádzajú k nám denne desiatky či stovky stálych alebo potenciálnych zákazníkov. Je jedno či sú to verní zákazníci, alebo noví, proste, vedia o nás a preto k nám chodia. Čo sa však stane, ak uvidia na stenách plieseň a na obsluhe budú vidieť, že dlhodobo trpí nejakou vírusovou chorobou a neliečia sa? Zákazníci sa zľaknú, že by mohli ochorieť tiež a prestanú sem chodiť. Povedia svojim známym a tých to odradí tiež. Nakoniec sa o tom dozvie hygiena a zavrie nám obchod.

To isté sa deje aj vo virtuálnom svete - teda na webstránke. Ak nie je poriadne zabezpečená, skôr či neskôr ju objavia napríklad hackeri a umiestnia na ňu cez bezpečnostnú dieru škodlivý kód. Ten následne objaví antivírus návštevníka a hlavne google a je po návštevnosti. Hoci web stránku hneď po tomto zistení "vyliečite", môže to mať fatálne následky. Návštevníci a vyhľadávače budú dlho skeptickí a môže to trvať mesiace pokiaľ sa na Vaše webstránky opäť vrátia.

A menej zákazníkov znamená menšie zisky.