Prepáčte... Váš obsah smrdí
Možno ste videli križiacku výpravu Biteu za “zastavenie obsahového znečisťovania”. Je to činnosť, ktorá sa robí preto, aby firmy prestali produkovať fádne, správami presiaknuté, pre vyhľadávanie umelo optimalizované veci a začali pridávať hodnotu pre bežných používateľov.
Pamätám si ako som sa dostal k svojej prvej práci manažéra obsahu pre webstránku o mobilných technológiách. Bolo to prvý raz, čo som počul slovo „content“ (obsah) a rozčúlilo ma to. Je to tak odporné slovo. Nielenže fungovalo až príliš dobre so slovami „žalúdok“ a „črevo“, ale zdalo sa, že redukuje úlohu pretvárania slov a obrazov do ostrých, podnetných príbehov na boj s nikdy nekončiacim prúdom vody z podpalubia.
O 15 rokov neskôr si stále nie som istý, že sme celkom rozlúštili obsahovú hádanku. Existuje oveľa viac miest, kde sa môže nachádzať obsah (ako napríklad vydavateľská platforma LinkedIn-u) a veľké množstvo z neho, ak mi prepáčite moju otvorenosť, smrdí.
Nevytvárajte obsah umelo
Hlavným problémom, ktorý musia firmy ešte vždy rozlúsknuť, je dôvod, prečo tento obsah vzniká. Vytvárate obsah, aby ste zvýšili návštevnosť Vašej stránky? Urobíte video, aby ste zistili, koľko pozretí môžete získať? Napíšete článok, aby ste vytvárali záujem? Píšete, aby ste sa pretlačili na vyššie priečky vo vyhľadávaní? Založili ste firemný blog, pretože to urobili všetci Vaši konkurenti a Vy tým pádom zaostávate?
Ak áno, tak s tým ihneď prestaňte. Žiaden z týchto dôvodov nie je dobrý.
Pobavte zákazníkov
Existuje len jeden zmysel pre obsah, ktorý vytvárate, a tým je zlepšenie zákazníkovho dňa. Musíte informovať alebo zabávať. Všetky strategické veci, ako napríklad kde bude obsah umiestnený a ako sa bude prelínať s Vaším marketingovým plánom, môžu počkať.
Strávte čas snahou pochopiť Vašich zákazníkov a potom strávte ešte viac času prichádzaním na skvelý nápad, ako im povedať niečo zaujímavé. To je naozaj tá jediná cesta, ako sa vyhnúť obsahovému znečisťovaniu.
Takže tu je tip: Najbližšie, keď vám niekto bude predávať obsah podľa pozretí, výsledkov vyhľadávania alebo záujmu, zastavte stretnutie a povedzte tej osobe niečo prekvapujúce, čo nevedeli, alebo príbeh, ktorý sa im podľa vás bude zdať smiešny. Šokujte ich alebo ich prinúťte sa smiať. Ak by vaši zákazníci nezareagovali rovnako, robíte to zle.
Ak by tak zareagovali, ste obsahový križiacky bojovník. :) A ľudí ako Vy potrebujeme viac.