Prepáčte... Váš obsah smrdí

  • dym

Možno ste videli križiacku výpravu Biteu za “zastavenie obsahového znečisťovania”. Je to činnosť, ktorá sa robí preto, aby firmy prestali produkovať fádne, správami presiaknuté, pre vyhľadávanie umelo optimalizované veci a začali pridávať hodnotu pre bežných používateľov.

Pamätám si ako som sa dostal k svojej prvej práci manažéra obsahu pre webstránku o mobilných technológiách. Bolo to prvý raz, čo som počul slovo „content“ (obsah) a rozčúlilo ma to. Je to tak odporné slovo. Nielenže fungovalo až príliš dobre so slovami „žalúdok“ a „črevo“, ale zdalo sa, že redukuje úlohu pretvárania slov a obrazov do ostrých, podnetných príbehov na boj s nikdy nekončiacim prúdom vody z podpalubia.

O 15 rokov neskôr si stále nie som istý, že sme celkom rozlúštili obsahovú hádanku. Existuje oveľa viac miest, kde sa môže nachádzať obsah (ako napríklad vydavateľská platforma LinkedIn-u) a veľké množstvo z neho, ak mi prepáčite moju otvorenosť, smrdí.

Nevytvárajte obsah umelo

Hlavným problémom, ktorý musia firmy ešte vždy rozlúsknuť, je dôvod, prečo tento obsah vzniká. Vytvárate obsah, aby ste zvýšili návštevnosť Vašej stránky? Urobíte video, aby ste zistili, koľko pozretí môžete získať? Napíšete článok, aby ste vytvárali záujem? Píšete, aby ste sa pretlačili na vyššie priečky vo vyhľadávaní? Založili ste firemný blog, pretože to urobili všetci Vaši konkurenti a Vy tým pádom zaostávate?

Ak áno, tak s tým ihneď prestaňte. Žiaden z týchto dôvodov nie je dobrý.

Pobavte zákazníkov

Existuje len jeden zmysel pre obsah, ktorý vytvárate, a tým je zlepšenie zákazníkovho dňa. Musíte informovať alebo zabávať. Všetky strategické veci, ako napríklad kde bude obsah umiestnený a ako sa bude prelínať s Vaším marketingovým plánom, môžu počkať.

Strávte čas snahou pochopiť Vašich zákazníkov a potom strávte ešte viac času prichádzaním na skvelý nápad, ako im povedať niečo zaujímavé. To je naozaj tá jediná cesta, ako sa vyhnúť obsahovému znečisťovaniu.

Takže tu je tip: Najbližšie, keď vám niekto bude predávať obsah podľa pozretí, výsledkov vyhľadávania alebo záujmu, zastavte stretnutie a povedzte tej osobe niečo prekvapujúce, čo nevedeli, alebo príbeh, ktorý sa im podľa vás bude zdať smiešny. Šokujte ich alebo ich prinúťte sa smiať. Ak by vaši zákazníci nezareagovali rovnako, robíte to zle.

Ak by tak zareagovali, ste obsahový križiacky bojovník. :) A ľudí ako Vy potrebujeme viac.

Páčil sa Vám článok ? Dajte o ňom vedieť svojim priateľom

Zdieľajte tento článok priateľom. Vás to nič nestojí a Vaši priatelia budú len radi. A autor bude mať motiváciu k písaniu ďalších článkov.


O nás

Tvorbe web stránok sa profesionálne venujeme od roku 2007. Zameriavame sa hlavne na webové prezentácie pre jednotlivcov, male a stredné podniky, športové kluby či občianské združenia. Zastrešujeme celý proces tvorby webstránky - od prvého stretnutia až po uvedenie webstránky do života. Ale ani tam naša práca nekončí. Venujeme sa aj správe webstránok, či už po stránke obsahovej, alebo tej bezpečnostnej. Zvýšenie návštevnosti alebo upgrade, či regizajn web stránok patrí tiež medzi často vyhľadávané služby.