Kancelária vs. web stránka

  • webstranka-vs-kancelaria

Tí, čo podnikajú, určite vedia, koľko dá práce a námahy otvoriť si kamennú kanceláriu a koľko financií stojí jej prevádzka, nehovoriac o jej propagácii a reklame.

Nápad a plánovanie

Na začiatku je vždy nápad. Či už Vás osvieti pred spaním alebo pri pive, bez nápadu sa podnikať nedá. Nápad je však len úplný začiatok a nie vždy je to tá pravá cesta k úspechu. Častokrát je nápad buď ťažko realizovateľný alebo úplne nereálny. Príčinou môže byť nedostatok peňazí či množstvo byrokratických prekážok v slovenskej legislatíve.

Dajme tomu, že túto prvú fázu máme úspešne za sebou. Nápad je realizovateľný, finančne nám to vyhovuje, tabuľky ukazujú zisk už v prvom roku. Na podnikanie ale potrebujeme miesto. Možností, v čom podnikať je veľa. Ako príklad si môžeme uviesť podnikanie so službami, napríklad v cestovnom ruchu ako cestovná agentúra. Tento konkrétny obchodný model má v podstate nulové náklady a skoro žiadne riziko.

Ak som spomínal nulové náklady, nebola to úplne pravda, lebo si chceme otvoriť nejakú kanceláriu, kam za nami budú chodiť naši zákazníci. A práve tu začínajú problémy.

Tvrdá realita

Treba nájsť vhodné miesto. Na nájom máme tiež len určitý rozpočet. Kanceláriu si musíme nejako zariadiť, vymaľovať, do vitrín a na fasádu objednať reklamné pútače. Mimochodom, ak sa jedná o reklamu na fasáde historickej budovy, je potrebné mať na to povolenie od pamiatkárov a ak napríklad reklama presahuje nad chodník je potrebné povolenie mesta.

Už som spomínal otváracie hodiny? Nie? Tak na ich schválenie si možno počkáte. Ak totiž nie sú v súlade so Všeobecne záväzným nariadením mesta, bude sa o ich schválení rokovať na najbližšom zasadnutí poslancov a to môže byť o aj mesiac. Predpokladajme, že povolenie z hygieny bude tiež do mesiaca. Teda, ak máte všetko v poriadku.

Máte už zloženú zálohu za prenájom priestorov, nájomnú zmluvu, vymaľovanú a zariadenú kanceláriu. A zaplatený prvý mesiac nájmu za priestory, ktoré ale využívať nemôžete, lebo nemáte schválené otváracie hodiny a ani povolenie z hygieny...

Stretneme sa o mesiac pri platení nájmu za druhý mesiac. A hádam už aj povolenia budú a my konečne budeme môcť otvoriť a čakať prvých potenciálnych zákazníkov.

Konečne otvárame

Dnes je to prvý deň, čo máme otvorené. Za celý deň k nám prišli len dvaja ľudia a aj tí hľadali firmu, čo tu bola pred nami. Smutný začiatok. Mimochodom, koľko času uplynulo od nápadu doteraz a koľko času od začiatku zháňania priestorov doteraz? Asi dosť.

Postupom času k nám začínajú chodiť ľudia viac a viac, ale rast je veľmi pomalý a prírastok rátame v jednotkách.

Po istom období, môžu to byť mesiace, ba aj roky, k nám chodí dosť zákazníkov. Žiaľ, zatiaľ nám príjmy pokrývajú len náklady. Takýto luxus podnikania bez zisku, si však môže dovoliť len málokto. Zato do susedného obchodu, ktorý otvárali v tom istom čase, chodia zásptupy ľudí a už majú aj dvoch predavačov.

Nalejme si čistého vína - susedia viac investovali do reklamy a marketing majú oveľa lepší.

Webstránka nie je jednorázová záležitosť

Webstránka je vlastne takým istým oknom do nášho podnikania ako kamenná kancelária. A tak isto, ako náročné je vôbec si kamennú kanceláriu otvoriť, je náročné dať si spraviť webstránku, ktorá by spĺňala naše predstavy, ale hlavne požiadavky trhu a zákazníkov. Nehovorím teraz o náročnosti z pohľadu webštúdia, ale z pohľadu budúceho vlastníka web stránky.

Vytvorenie web stránky treba poriadne premyslieť a naplánovať

Predtým, ako sa rozhodnete pre vytvorenie web stránky, a teda rozšírenie klientely o ľudí na internete, mali by ste poriadne zvážiť marketingovú stratégiu a pomocť Vám môžu práve odpovede na tieto otázky:

Ako by mala web stránka vyzerať?

Na akej doméne bude web stránka?

Ako bude web stránka fungovať?

Aké informácie na nej naši budúci zákazníci nájdu?

Kto web stránku vytvorí?

Aká bude cena za vytvorenie web stránky?

Koľko bude stáť jej údržba a prevádzka?

Koľko bude stáť reklama web stránky?

Ako často bude potrebné robiť na web stránke redizajn?

Po koľkých rokoch bude potrebné dať si vytvoriť novú webstránku?

 

Odpovede na tieto otázky si prečítate v pokračovaní už čoskoro. Chcete vedieť kedy to bude? Prihláste sa do newsletteru. ↓


O nás

Tvorbe web stránok sa profesionálne venujeme od roku 2007. Zameriavame sa hlavne na webové prezentácie pre jednotlivcov, male a stredné podniky, športové kluby či občianské združenia. Zastrešujeme celý proces tvorby webstránky - od prvého stretnutia až po uvedenie webstránky do života. Ale ani tam naša práca nekončí. Venujeme sa aj správe webstránok, či už po stránke obsahovej, alebo tej bezpečnostnej. Zvýšenie návštevnosti alebo upgrade, či regizajn web stránok patrí tiež medzi často vyhľadávané služby.