10 vecí, vďaka ktorým sa články lepšie šíria na sociálnych sieťach
Áno, pred časom bol tento preklad uverejnený na Sme.sk. Repostujem ho kvôli archivácii
Aký obsah má väčší potenciál šíriť sa medzi ľuďmi? Na stránke BuzzSumo.com analyzovali, ako sa šírilo 100 miliónov článkov. Zistením vznikol zoznam desiatich vecí, pomocou ktorých sa dosiahli najlepšie výsledky na sociálnych sieťach:
- Viac zdieľané sú dlhšie články (nad 3000 znakov).
- Počet zdieľaní na Faceboku zvyšuje obrázok v článku.
- Počet zdieľaní na Twitteri zvyšuje obrázok v článku.
- Najlepšie sa šíri obsah, ktorý vyvoláva strach, smiech alebo pobavenie.
- Ľudia radi zdieľajú infografiky a zoznamy.
- Číslo 10 v zoznamoch je magické (preto ním začína aj nadpis tohto článku.:)
- Dôveryhodný obsah sa šíri lepšie.
- Ak obsah zdieľajú vplyvní ľudia (influencers), môže to aj znásobiť celkový počet zdieľaní.
- Po troch dňoch sa väčšina obsahu prestáva šíriť. Preto má zmysel ho po niekoľkých dňoch znova spropagovať.
- Najlepšie sa vraj obsah na sociálnych sieťach šíri v utorok.
Viac informácií ku každému jednému bodu nájdete v pôvodnom článku.