10 vecí, vďaka ktorým sa články lepšie šíria na sociálnych sieťach

  • zvysovanie navstevnosti na socialnych sietach

Áno, pred časom bol tento preklad uverejnený na Sme.sk. Repostujem ho kvôli archivácii

Aký obsah má väčší potenciál šíriť sa medzi ľuďmi? Na stránke BuzzSumo.com analyzovali, ako sa šírilo 100 miliónov článkov. Zistením vznikol zoznam desiatich vecí, pomocou ktorých sa dosiahli najlepšie výsledky na sociálnych sieťach:

  1. Viac zdieľané sú dlhšie články (nad 3000 znakov).
  2. Počet zdieľaní na Faceboku zvyšuje obrázok v článku.
  3. Počet zdieľaní na Twitteri zvyšuje obrázok v článku.
  4. Najlepšie sa šíri obsah, ktorý vyvoláva strach, smiech alebo pobavenie.
  5. Ľudia radi zdieľajú infografiky a zoznamy.
  6. Číslo 10 v zoznamoch je magické (preto ním začína aj nadpis tohto článku.:)
  7. Dôveryhodný obsah sa šíri lepšie.
  8. Ak obsah zdieľajú vplyvní ľudia (influencers), môže to aj znásobiť celkový počet zdieľaní.
  9. Po troch dňoch sa väčšina obsahu prestáva šíriť. Preto má zmysel ho po niekoľkých dňoch znova spropagovať.
  10. Najlepšie sa vraj obsah na sociálnych sieťach šíri v utorok.

Viac informácií ku každému jednému bodu nájdete v pôvodnom článku.


O nás

Tvorbe web stránok sa profesionálne venujeme od roku 2007. Zameriavame sa hlavne na webové prezentácie pre jednotlivcov, male a stredné podniky, športové kluby či občianské združenia. Zastrešujeme celý proces tvorby webstránky - od prvého stretnutia až po uvedenie webstránky do života. Ale ani tam naša práca nekončí. Venujeme sa aj správe webstránok, či už po stránke obsahovej, alebo tej bezpečnostnej. Zvýšenie návštevnosti alebo upgrade, či regizajn web stránok patrí tiež medzi často vyhľadávané služby.